Etter en sabla inspirerende helg som debutant i bueskyting, NM og attpåtil i historisk drakt må jeg si at det var en opplevelse.
Spesielt inspirerende var det å se alle dere som har lagt ned mye tid, arbeid og sikkert en del gods og gull i bekledning og utstyr.
For min egen del var dette ment å være en engangsgreie men jeg vet ikke om det kan la seg gjøre å stoppe nå. Under NM benyttet jeg med at lett blanding av diverse ting jeg har i skytegarderoben der jeg tuster litt med ildkjepper fra 16-1800-tallet. Og ei linbukse og ei strikkelue, en filthatt og alt sånt. Vikingbelte bare for å gjøre kvasibekledningen komplett.
Nå har jeg en håndsydd DkN infanterijegeruniform ca 1810 i skapet, kan den brukes? Har dog ikke chakot men feltlua egner seg bedre til bueskyting. Finnes det dokumentasjon på konkurranseskyting i Norge på tidlig 1800-tall - hva slags buer brukte de i så fall? En pre- eller victoriansk langbue er kanskje heller ikke helt feil.
Kunne gjerne tenkt meg å gå all in for noe Snartemo-aktig hvis tid og penger tillater det. Inntil videre tror jeg det blir kvasibekledning eller jegeruniformen.
Det ble litt mye på ei gang, setter stor pris på råd, vink og kaldt vann i årene