Ask flatbue
Moderator: GreenMan
Ask flatbue
Bare en lite innslag i disse rolige tider : Ask flatbue, naturemne dvs. ytterste årring i rygg. Meget bred innerst og meget tynn i tuppene. Buen er rask ! Den var 34#30" før varme, og er nå 44#30" etter varme. Farget den med brun narvsverte. Lengde 79".
Re: Ask flatbue
Flott bue
Kanskje jeg legger inn en bestilling på en slik en hos deg og henter den i sommer?

Kanskje jeg legger inn en bestilling på en slik en hos deg og henter den i sommer?
Det kan du !
Fullt trekk : skal legge inn et bilde, men jeg tør ikke å holde den på fullt trekk enda, før den er innskutt
Fullt trekk : skal legge inn et bilde, men jeg tør ikke å holde den på fullt trekk enda, før den er innskutt

hehe, kjenner følelsen. det er en grunn til at alle buene jeg poster her trekkes til fremste skulder på "fullt trekk" bildene 

Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Fantastisk.

attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
- bueeirik
- Mester
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Meget flott bue og MEGET god åskyte med
Takk for at jeg fikk prøveskyte den! MÅ prøve kristorn krigsbuen snart også! 

takk for det ! Kjekt at du likte den. KK-buen får du prøve på NM, kanskje ?
- bueeirik
- Mester
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
MÅ prøve KK buen på NM`en
du får ta med Kristorn davettu så får vi bytte litt 

Det er greit !
Christrian : Her er buen på fullt trekk : Etter å ha blitt skutt en del med, er buen 44#32". Ja, jeg trekker den så langt... Ingen strengefølge og ingen kompresjonsmerker heller. Fornøyd ! Kan lettes ørlite mer i tuppene, så er jeg klar for 70 m. 8)
Christrian : Her er buen på fullt trekk : Etter å ha blitt skutt en del med, er buen 44#32". Ja, jeg trekker den så langt... Ingen strengefølge og ingen kompresjonsmerker heller. Fornøyd ! Kan lettes ørlite mer i tuppene, så er jeg klar for 70 m. 8)
Måtte ned i knestående, ja... jeg er 192 cm høy og buen er 197 cm, så.....
haha, da trengs det takhøyde
Jeg har nettopp lagt siste finnish på en amasonas inspirert sak på 215cm ntn. Første prøveskyting resulterte i ei 15cm lang stripe i taket
Er bua symetrisk forresten? altså r midten i grepet eller der pila ligger? synes kanskje den bøyer litt mye i nedre lem, men det er kanskje bare vinkelen.. Veldig fin bue altså, har den surra nokker?

Er bua symetrisk forresten? altså r midten i grepet eller der pila ligger? synes kanskje den bøyer litt mye i nedre lem, men det er kanskje bare vinkelen.. Veldig fin bue altså, har den surra nokker?
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Takk for det ! Jo, den er ca en tomme kortere i nedre lem, men det ser nok mye verre ut på grunn av vinkelen. Skal prøve et nytt bilde, hehe.. Nei, jeg har ikke surra nokker, men "Horn overlays".
Den Amasonasbuen skulle jeg likt å se ! Bilde ? sikle
Den Amasonasbuen skulle jeg likt å se ! Bilde ? sikle