Har ikke dyppa de i hudlim nei, tror heller ikke det har så mye å si for strenger som er tvinna sammen. Fiberene er såpass lange at de vil bli mer en nok sikra av friksjonen inne i tvinninga. Så lenge du har tvinna den jevn og fin da selvfølgelig:P For strenger som er spinni derimot, som Ishi gjorde det, tror jeg at det kan være en fordel. Men som sagt så bløtlegger jeg strengene etter at de er tvinna og frisert, og sener blir jo naturlig klissete når de er våte. En "tørka" streng kjennes mye mer "satt" en en som bare er tvinna sammen.
Jeg brukte ca 4 meter på å lære fingerne mine å tvinne en jevn streng. Som jeg sa i en tidligere tråd er det viktig å få den så jevntykk som mulig. Hvis 149cm er 3mm tjukk, men 1cm er 2mm så har du 1mm x 149cm for mye masse på strengen din. ganske så bortkasta...
Nå har jeg foresten vært en tur på fiskehallen i oslo på jakt etter steinbitskinn. Stod der med en hundrings i handa og tenkte at det må nå gå an å få et par skinn for det her.... Jeg betalte null og nix for så mange skinn jeg klarte å bære med meg

Så nå henger det 24 skinn til tørk på jobben, til sjefens undring og barnas fryd

Bare de får tørka nå så skal jeg se om jeg ikke kan få laga en streng av det også
stay tuned,som man sier på nynorsk

Olav, du må vakne. Indianarane kjem!