Synes du har laget ei kongebue her Hardwood. Jeg har jo sett bilder av noen av buene dine før så denne føyer seg jo bare inn i rekka. Jeg synes designet er rålekkert. Har noen fine askeemner, tilnærmet kvistfrie som ligger å tørker. En sånn bue i ask med nockforsterkninger i ibenholt burde vel bli bra. Hva synes du om det?
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Takk for det ! Ja, ask er sikkert glimrende. Det kommer nok mer an på om det er GOD ask eller ikke.Uansett, det er utformingen og tilleren som er viktigst for en slik bue. Jeg var ekstremt nøye med å få med meg riktig bøy i hele lemmet, og det er ikke lett når du har bulker og svinger i treet. Og kristtorn har i tillegg utydelige årringer ! Er tilleren god, får du mindre strengefølge og mer effekt. Ibenholt er nok perfekt til nokker !
Bredden i spiss : ca 6mm. 15 cm inn på tuppene : ca 11 mm. Ytterste 25 cm bøyer omtrent ikke. Mest bøy midtlems, her er den ca. 3 cm bred. Ca. 4,5 - 5 cm bred ved fade. De midterste 40 cm av buen er så og si stivt.
hehe.. tenker nok det ja. Vi fikk sønn nr. 3 for en uke siden, så her er det også litt stell. Men det blir tid til spikking likevel. Er ferdig med to nye flightbuer, skal teste i morra.
Hardwood skrev:hehe.. tenker nok det ja. Vi fikk sønn nr. 3 for en uke siden, så her er det også litt stell. Men det blir tid til spikking likevel. Er ferdig med to nye flightbuer, skal teste i morra.
Gratulerer så masse! Håper alt er vel med mor og barn
Takk ! Ja det går overraskende fint med mor og barn. Småen drikker og sover
Malawolf : 370 m ? Tja... jeg er ferdig med den spesialpila som jeg viste deg, og den har jeg tro på ! Men vi skal ikke undervurdere 370 - rekorden. Må ha en veldig god motor for å sende pila så langt... Men 300 meteren har jeg god tro på å nå ! Test i morra 8)
Gratulerer med barn. Mye barn her i huset også, men nå er det noen år siden vi hadde baby. Men jeg har
en morsom jente på seks år pluss 4 til som er store. Takk for målene på buen. Det blir en til meg og en til kona.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Kviljo : jeg skal ta bilde av pila og legge ut her. Men det er altså en pil av Purpleheart !!!!! Jeg tror at pila vil gå lenger hvis den har samme vekt men TAR MINDRE PLASS: altså tyngre og stivere treslag, og da kan pila være tynnere og dermed gi mindre luftmotstand. Det er hva jeg forestiller meg, vi får se hvordan det funker i praksis !
Pila er 60 cm lang, 7 mm tykk på det meste og veier 18 gram. og den er veldig stiv til tross for at den er så tynn. En annen fordel er at Purpleheart er formstabilt og lar seg polere til super finish ! Skal ta bilde i kveld.