Hva gjorde du i dag 2017.
Moderator: GreenMan
- GreenMan
- Snikende platebein
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Re: Hva gjorde du i dag 2017.
Ser ut som et lite praktisk design egentlig (men så er jo heller ikke orker kjent for å være smarte)
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
"Sann bueskyting er enkel"
Ikke vanlige Orker, her snakker vi Uruk-hai!
(Tolkien described the Uruk-hai of Isengard as large, smart orcs - "The One Wiki to Rule Them All")
Desigen, på bildet til venstre, er utvikla av Adam Karpowicsz (som er smart og kjent for forskning og bygging av særlig Ottomansdske hornbuer).
Det er et design for å lage en kort bue som ikke "stakker" på forholdsvis langt trekk. Publiset i "Primitive Archer Magazine". Må ha vært en fyr med peiling på buer involvert i "Ringenes Herre"-filmene, siden han nesten må ha kjent desigen og bestemt seg for at den passa til en orkebue.
Har lenge hatt lyst til å forsøke meg på en hornbuevariant, så får vi se om det her også blir "Over Ævne"-

(Tolkien described the Uruk-hai of Isengard as large, smart orcs - "The One Wiki to Rule Them All")
Desigen, på bildet til venstre, er utvikla av Adam Karpowicsz (som er smart og kjent for forskning og bygging av særlig Ottomansdske hornbuer).
Det er et design for å lage en kort bue som ikke "stakker" på forholdsvis langt trekk. Publiset i "Primitive Archer Magazine". Må ha vært en fyr med peiling på buer involvert i "Ringenes Herre"-filmene, siden han nesten må ha kjent desigen og bestemt seg for at den passa til en orkebue.
Har lenge hatt lyst til å forsøke meg på en hornbuevariant, så får vi se om det her også blir "Over Ævne"-

"If it breaks you get to keep both parts"
Det er en hattifnatt!
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Vi har det koselig hos Vikbuer. Bare ta kontakt. Jeg liker besøk og vi har utstyr og plass. Det er mye du kan gjøre hos oss.

attend and listen gentlemen
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Sløydsal? Ser jo fint ut!Vi har det koselig hos Vikbuer
Enda kjedligere jobb enn saginga! (Prøvde å rette horna med tørrvarme istedenfor å koke. Mye enklere, og det virker som det har gått bra foreløbig

Ser spennende ut Lars, bruker du flatt horn mot flat trekjerne eller konkavt horn mot konveks trekjerne?
Flatt mot flatt. rundt horn i buk.
- Lars Jensen
- Mester
Litt NL-bling på skytehansken jeg har fått fra Stian. Synes det ble kult, jeg...

Kan det bøyes, kan det skytes!