film

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Svar
Sandern
Bueskytter
Innlegg: 62
Registrert: 24 jul 2006, 14:57
Sted: Oslo

film

Legg inn av Sandern »

Her ser man "brannslangelaminering". Hadde vært fint med sånt utstyr :) http://www.youtube.com/watch?v=NLYWy6op1AI
-(-
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Legg inn av Stein »

Det er veldig artig å se slike videoer, og få ideer om hvordan ting kan gjøres. Å ha alt utstyr selv er utopisk for de fleste, men tenk om flere buebyggere fra samme by kunne samarbeide litt mtp utstyr og felles verksted? Da kunne det bli storproduksjon....
Jeg har tenkt litt på det å ringe Bergen Kommune, og høre om de har noen lokaliteter ledig for entusiaster. Vet at kampsportgrupper her i Bergen leier tilfluktsrom, uten at det koster skjorta. Kanskje er det noen nedlagte industrilokaler en kunne få benytte mot å betale strømforbruk.
Når en har båndsag, en annen har 100 duppeditter, og en tredje har kompressor, kan det fort bli et spenstig verksted for mange aktiviteter.

Ellers venter jeg i spenning på at Kviljo videofilmer sine prosjekter, og legger dem ut på YouTube. De kan riktignok få kapasitetsproblemer, dersom han filmer alt han lager, men han kan jo filme de mest spennende bueeksperimentene?... :D
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Fin video det der!

Et slikt opplegg hadde vært knall Stein! Jeg er med!
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Legg inn av Oddbjørn »

Jeg har brukt slik brannslange opplegg i mange år, det er veldig fint
da man får et jevnt trykk over det hele, Hvis man kan sveise kan man enkelt lage det selv. Det kan også kjøpes fra Bingham.

http://www.binghamprojects.com/features.htm
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Er det noen som laget en slik nå? Del gjerne erfaringer med oss andre, for dette så gromt.
I love Mac!

Inongogaror
Svar