Sender mine hilsener fra korea!

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Okseøyets venn
Nybegynner
Innlegg: 13
Registrert: 16 jun 2006, 01:17

Sender mine hilsener fra korea!

Legg inn av Okseøyets venn »

God kveld i stogen!
staar naa her nede i korea og stor koser meg med folket her nede. Ufatterlig mye aa se, flommer aa se!

Ville egentlig bare spØrre deg, Nilsur om en ting, (har ikke mail adressen din.....) uansett er en type her som har et Osage Orange emne jeg kan faa kjØpe. saa lurte paa om du var interresert saa kan jeg ta det med meg om du vill.

Vennelig hilsen Joakim!
god skyting alle sammen! hilsen Joakim!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2376
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Legg inn av Are »

Et emne med osage orange er vel alltids interessant. Om ikke Nils er interessert, kan jeg garantere at du blir kvitt det hvis det er et brukbart emne til en anstendig pris.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Legg inn av nilstor »

Nilsur er svært interessert i benevnte osage orange emne! Ta det endelig med!

Er ellers iferd med å ta 9. dan av svart belte i bueliming på en laminert sak som fant det for godt å revne på langs og dele seg i tre for en tid siden. Foreløpig ser det greit ut, og håper det fortsetter sånn!

Vi håper av hjertet at vår utreiste medarbeider befinner seg vel i utlandet, og treffer (ikke bokstavelig!) mange gode buevenner! (Og så håper vi også at det ikke blir bruk for de i lynkurs tilegnede ferdigheter i norsk kampkunst , så som kråkfot, springskalle og ørtæv'. Men noe må man jo ha å vise for seg på dette området også, særlig når man besøker de trakter hvor nær sagt all kampsport har oppstått!).

Vi håper at oppholdet i Det Fjerne Østen fremdeles vil gi mange fine opplevelser, og forventer full rapport ved hjemkomsten!
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Legg inn av nilstor »

Og bare så dere vet det, Okseøyets venn er påmeldt på stevne i Trondheimen 20. mai, full av nye inntrykk og ferdigheter!

Være dere herved advart!
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Okseøyets venn
Nybegynner
Innlegg: 13
Registrert: 16 jun 2006, 01:17

Legg inn av Okseøyets venn »

beklager mine venner, daarlige nyheter... for de som hadde haapet paa aa motta et Osage Orange emne saa ser d litt mØrkt ut. en som hadde de hadde sendt de fra amerika aa naa ser det ut til at de har fursvunnet paa veien nedover hit!! jeg beklager denne STORE skuffelsen!! er like sukffet som dere....
god skyting alle sammen! hilsen Joakim!
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Legg inn av nilstor »

Man kan bygge gode buer av helnorske tresorter som alm og hassel også. Cheer up, Okseøyets venn, og velkommen hjem!
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Brukeravatar
Jorarn
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 09 jan 2006, 17:14
Sted: Trondheim

Legg inn av Jorarn »

Bare til informasjon, det ligger i skrivende stund et lite berg med Osage orange på kaien i Danmark og ivrer etter å bli sendt til Norge. Så det kan hende det blir en råd :-)
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
Brukeravatar
Sturlabuer
Mester
Innlegg: 342
Registrert: 13 jan 2006, 21:46
Bosted: Kana
Sted: Hurum

Legg inn av Sturlabuer »

Okseøyets venn, jeg hadde nok lett mer etter horn enn trær.
Tenk å komme hjem med kofferten full av V.B.horn :D

Lars
Okseøyets venn
Nybegynner
Innlegg: 13
Registrert: 16 jun 2006, 01:17

Legg inn av Okseøyets venn »

Sturlebuer maa desverre si at ingen av guttene her har noe horn med seg... er like trist som deg over det, men om det er en noe trØst i det saa har jeg noe frekke bilder av et par tre horn buer, som jeg er villig til aa dele med dere. hele greia er ferdig naa aa konkuransen ble vunnet at en ameriakner... ikke helt bra da, men en ungarer kom paa andre plass og en mongol paa tredje. min plasseing er i dette tilfellet mindre viktig... Litt skuffet over Butanerne, heligvis skØt de og traff en 40 cm blink 145 meter unna under en demonstrasjon!!!!!! tror fremdeles ikke mine egen Øyne. Har med med en Butan bue og pil hjem. Lage av bambus begge deler. Kommer til aa bli knall aa prØve!!! Kommer med en mer fullstendig rapport om teknikker og slikt senere om d er Ønsket.

Snakkes
god skyting alle sammen! hilsen Joakim!
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Det er det et helt vannvittig ønske om ja :!: :!: :!: Både bilder og teknikk :!: :!: :!:
"If it breaks you get to keep both parts"
Svar