..... men den damppatenten din likte jeg, kommer til å plagiere den

Moderator: GreenMan
Kaffekjele, 1m 1-3/4# slange som passer tett rundt tuten, 60cm gammel (zink) takrenneLurz skrev:Triste greier, den buen så jo så fin ut![]()
..... men den damppatenten din likte jeg, kommer til å plagiere dentnx
Nei, ser du nøyere etter er den ytterste bøyd med recurverte tupper... (Den knakk nå i uka...)Hardwood skrev:Hei, Dag ! Er det breheimen - buen som skal replikeres ? Ser slik ut på det emnet ytterst på høvelbenken 8) Det hakket i eika ville jeg ha vært forsiktig med, i alle fall siden det er eik. Det er vel like mye jobb enten du jobber deg ned en årring, eller backer buen.... en av delene ville jeg ha valgt i alle fall.
Ikke i ryggen, men i buken...Hardwood skrev:Herlig ! Du blir kanskje førstemann med Breheimen-replika ? Men Dag... du lager vel ikke hakk i ryggen nå igjen ? For du HAR vel noe beskyttende mellom tvingene og buen, ikke sant ? Hehe... kan bare ikke se det på bildet !
Det virker som jeg er førstemann så langt, ja...Allan skrev:Glimrende! Er du den første til å replikere denne bua? Denne et fra bronsealder hvis jeg ikke husker feil, og har en form du kan se på helleristninger, bla. på det kjente feltet i Alta (trur jeg). Har du noen tanker om hvorfor man ønsket disse kurvene du nå driver og former)? Og hvordan det ble gjort i bronsealderen?