"Med Historisk Klasse menes alle verdens buetyper som man kan finne beskrevet i historien før 1900."
Da må man jo trekke den konklusjon at en historisk drakt også skal være: Alle verdens drakter/klær som man kan finne beskrevet i historien før 1900!? Det finnes jo noen få personer som "kammer over" når de ser at man kanskje har en drakt fra ett eller annet, og har skotøy som stammer fra 100 år før... eller at man har sydd med feil teknikk (Dèt var kanskje litt å ta i

Man ser jo også at mange legger hele sjelen og halve livet sitt i buen, tilbehør og drakt. Og flott er dèt. Jèg har også funnet en tidsepoke som fenger meg, Så jeg skjønner den greia. Man blir hekta, rett og slett.
For å dra det litt lengre, er faktisk verdens mest populære bukse fra 1879 og heter "Levis 501" Den blir i dag produsert etter samme mønster som den gang. Som jeg la merke til under siste NM var det noen som skjøt presisjon med kakibukse...den ble først produsert rundt 1910.. Ergo måtte jeg med mine levi 501, flanellskjorte og langbue fra sent 1800 tall være "mere" historisk korrekt der jeg sto som tilskuer? Eller?