flightpiler..?
Moderator: GreenMan
Re: flightpiler..?
nidrinr skrev:-Så jeg som skyter med pila hvilende i tommelgropa vil da ikke få tellende resultat....?
Stemmer

Vi må ta en re-vurdering og re-formulering av regelverket snart. Det er flere som har lyst på overtrekk 8)
I junaiten er det en egen tyrkerklasse der overtrekk er tillatt. Ellers er det vel også tillatt med 4 tommer tykke grep - og derav overtrekk, i noen av de andre mindre primitive klassene også.
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Hmm, dette regner jeg med at det blir endel prat om i helga 

- Sturlabuer
- Mester
- Sted: Hurum
Mener å huske at vi som skyter på "gærne" sida av buen har fått disp fra den knoke regelen.
Pilspissen er nogenlunde like langt bak ved begge teknikker, og skulle du få trekt pila litt for langt,
blir skuddet ødelagt uansett hvem side av hånda du skyter igjennom!
Pilspissen er nogenlunde like langt bak ved begge teknikker, og skulle du få trekt pila litt for langt,
blir skuddet ødelagt uansett hvem side av hånda du skyter igjennom!
Siden jeg var med å formulere setningen en gang i tiden får jeg kanskje svare.
Intensjonen var å formulere den slik at man helt sikkert kunne utelukke pilhylle. Den er ikke ment å utelukke folk som har pila på tommelsida. Kanksje noen bør sette seg nedå komme med noen endringsforslag til årsmøtet?
Intensjonen var å formulere den slik at man helt sikkert kunne utelukke pilhylle. Den er ikke ment å utelukke folk som har pila på tommelsida. Kanksje noen bør sette seg nedå komme med noen endringsforslag til årsmøtet?
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen